Detox- dags att rensa kroppen

Detox kurer är ett utmärkt sätt att starta våren med och leder till att du känner dig fräschare och piggare!

Detox innebär att kroppen ska bli av med gifter och slaggprodukter. Det finns mer eller mindre rigida detox dieter, vissa där man ska fasta helt och eventuellt bara dricka speciella örtdrycker. De flesta föredrar en lite lindrigare variant som fungerar minst lika bra. 

Vad ska man då göra?

Drick mycket vatten. Du ska helst dricka minst 2 liter vatten om dagen. 

Ät massor av grönsaker & frukt  

Undvik kaffe, alkohol och socker samt mjölk och vete


Utöver dieterna finns många aktiviteter som hjälper kroppen blir fri från alla gifter: 

Träning hjälper kroppen att bli av med gifter och leder även till en bättre blodcirkulation. 

 Algbad och alginpackning hjälper utrensningen.

 Massage och kroppspeeling hjälper blodcirkulationen och i sin tur också utrensningen av gifter.

En detox kur varar oftast mellan 7 - 10 dagar.

Själv så börjar jag idag. Jag tänker välja bort kolhydraterna också hela denna vecka. Det blir lite svårt att hålla sig borta från kaffe men jag tänker fuska lite och dricka koffeinfritt kaffe.

Vidare så ska jag inte äta rött kött och feta matvaror



För er som inte orkar tänka på vad ni ska äta finns ju alltid diverse utrensningskurer såsom Biodrain
image267

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0