Födelsedagsmiddag

Hej,

Igår kväll var jag på en jättetrevlig födelsedagsmiddag, min vännina M firade sin 32-årsdag. Hon hade lyckats övertala 2 av sina vänner att laga maten och middagen var hemma  hos en av dom. Vilken grym lägenhet! Han har gjort om en källarlokal till bostad, såå häftigt, perfekt för fester måste jag säga.
Maten var utsökt: Pasta med kött i någon slags svampsås med ruccolasallad och parmesan....Jättegott!

Det var trevligt sällskap också, alla nära och kära. Blev lite för mycket vin dock:-)

På natten bakade jag sedan tårta hemma inför min dotters 5-årskalas för tjocka släkten. Den blev jättefin med tanke på att jag var lite lullig.

Hela morgon ägnade jag till att laga mat: Grekisk Bifteki med rostad potatis i ugnen med tzatziki och grekisk sallad till. Chilikyckling med bulgur och creme fraiche sås. Gjorde även grekiska fetaostpajer.
Nu har vi precis ätit, jättegott!!! Nu är det bara jordgubbstårtan kvar:-)
Imorgon har vi kalas för alla våra vänner på Little Gym i Stockholm, skönt för då behöver inte jag göra något, dom tar hand om allt.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: sanny

så mysigt

2008-04-26 @ 18:28:09
URL: http://sannyt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0