Vårstäda garderoben & tjäna pengar.....

Eftersom vädret i Stockholm var så trist idag så valde jag att stanna hemma och städa.....Våren är ju redan här men vårstädningen blev en aning försenad.

Jag började med den roligaste vårstädningen: Rensade garderoben!!!

Innan man gör det så bör man sätta lite regler och dela upp kläderna i 5 högar:

1. Kläder jag använder
2. Kläder jag inte använt på 2 år (har du inte använt dem på 2 år så kommer du definitivt inte att börja nu)
3. Kläder jag tror att jag ska använda
4. Kläder jag tror blir moderna snart igen
5. Vinterkläder

Första högen hänger man tillbaka direkt. Damma av garderoben först!
Hög nr 2 tar man och hänger upp plaggen och fotograferar dem en och en. Sedan lägger man ut kläderna på sin Bloppis eller lägger ut dem på Tradera och säljer!!! Tro mig, det blir några slantar. Det som inte går att sälja ger man bort eller skänker till Myrorna.
Hög nr 3 provar man en och en och avgör om de ska till hög 1 eller hög 2. Var hård!
Hög nr 4 lägger man i fodral eller svarta plastsäckar och lagrar på vinden.
Hög nr 5 lägger man undan tills nästa vinter.

Vips så har man en städad garderob med plats för nya inköp!!!

Gör samma sak med dina skor, underkläder, träningskläder etc.

Jag kommer att lägga ut ett antal plagg på min bloppis inom kort, titta gärna in där då och då.....

Det finns dock 1 plagg jag aldrig kommer ta ur min garderob: En Roberto Cavalli kappa...den är för fin för att användas...den hänger med prislappen kvar...ALDRIG använd....jag tvivlar på att den någonsin kommer användas!
image265

Lycka till med vårstädningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0