Hur ofta köper du nytt smink?

Idag har jag gått igenom mitt smink och kastat en hel del. Det blir lätt att man samlar på sig en hel del. Smink har ett bäst före datum!
En mascara kan du använda max 6 månader från att du använder den första gången. Ögonskuggor håller i 1 år, läppstift och puder likaså.

Har du använt smink som är över 1 år gammalt? Släng på en gång...det är rena rama bakteriehärden.
Vidare bör du rengöra dina borstar och penslar ofta.

image277

Nytt smink köper du billigt på www.tradera.com

Så ta dig tid och gå igenom ditt smink, jag lovar att minst hälften är gammalt!

Vi ses!



Kommentarer
Postat av: Mode och skönhet

Vilken bra blogg :) Den måste jag fortsätta läsa! :D

2008-04-08 @ 19:59:10
URL: http://beautycase.blogg.se
Postat av: Mode och skönhet

*
*
Var med och tävla om en hårinpackning från de nya märket disp (värde 178:-) i min blogg! :)

2008-04-08 @ 19:59:26
URL: http://beautycase.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0