Katrin Schulman: Därför vill jag inte ha barn

Ni har väl inte missat Katrin Schulmans artikel i Aftonbladet med den provocerande rubriken: "Därför vill jag inte ha barn"

Läs artikeln här:
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2291358.ab

Här är hennes argument till varför:

Supertrist. Att leka med barn är roligt i två minuter, sen är det pisstråkigt.
Jobbigt. Barn skriker, snorar och kladdar.
Begränsande. Man kan inte festa, jobba och träffa kompisar på samma sätt.

Herregud!
Väx upp gumman....det finns en mening med allt man gör här i livet. Allt kan inte vara roligt och bekvämt.
Du är inte mogen nog att skaffa barn just nu men om du inte gör det så kommer du ångra dig djupt.
Barn är livets gåva!
Jag älskar mina barn över allt annat, jag har jätteroligt med dem varje dag. Barn skrattar och underhåller också, skriker gör de i protest! Barn måste få kladda, träning ger färdighet!
Jag har aldrig känt mig begränsad på grund av mina barn. Det blir vad man gör det till!!! Dessutom skaffar de flesta kompisarna barn också:-)

Utan barn finns risken att du slutar som den gamla tanten som hittades död i sitt eget bajs och sopor....för vem kommer bry sig om dig förutom din familj?

Tänk på det nästa gång du släpper en groda.....dina argument håller inte riktigt!
image319


Vi ses!



Kommentarer
Postat av: tania

Har du inte tänkt på att alla kanske inte vill ha barn innan de är 30. Katrin har sagt att hon vill ha barn, men inte än. Hon lever livet nu, om hon skaffar barn blir hon uppbunden och det är itne vad hon vill.. ÄN.

Och om hon inte skulle skaffa barn alls, varför skulle hon ångra det? Alla gör sitt val i livet och henens kanske inte blir att skaffa barn.
Hon vill satsa mer på jobbet än aatt satsa på en stor familj, är det fel då eller?

Och det var ävl inte rikigt ett argument mer hennes
åsikter om vad hon tycker om att skaffa barn.

"Utan barn finns risken att du slutar som den gamla tanten som hittades död i sitt eget bajs och sopor....för vem kommer bry sig om dig förutom din familj?"

Vad menar du med det? Haha det var det sämsta jag läst, varöfr skulle hon sluta sitt liv så bara för hon inte har barn, man kan ha en familj utan barn. Varför är det så såvrt att förstå?


Alla tycker inte att barn är så jävla puttinutti underbart och är det bästa som finns i livet, som du.

2008-04-21 @ 12:05:18
URL: http://www.tanjalicious.se
Postat av: Daniela

Det är knappast en garanti att man inte behöver vara ensam när man blir gammal bara för att man har barn. Rätt många vuxna har gamla föräldrar som de inte har "tid" med. Så, "väx upp" gäller nog för alla dem som tror att de kommer att bli ompysslade av sina söner och döttrar bara för att de skaffat dem...

Postat av: Alla olika

Alla är olika med olika syn på livet. Jag är mamma till två fantasktiska flickor som jag älskar högt. Jag fick barn ung; jag var 21 när jag fick min äldsta. Vad jag dock har har kommit fram till efter mycket tänkande är följande. Om jag hade vetat då vad jag vet i dag hade jag inte skaffat barn. Jag tillhör den -- antagligen lilla -- skara mammor som avskyr andra ungar. De är okej så länge de är tysta och snälla, men när föräldrar inte kan ha koll på vad deras barn gör vill jag bara lägga mig ner på golvet och skrika precis som deras barn gör. Slutsatsen är att jag är för egoistisk för att vara förälder. Jag längtar efter att mina barn ska flytta hemifrån. Det är nog bara 8 år kvar tills första drar. Då ska mitt liv börja.

2008-04-22 @ 08:20:10
Postat av: jazzie

När jag var trettio resonerade jag likadant. Aldrig jag vill ha barn! Till slut blev jag nästan rädd. Min sambo o jag disskuterade det hela en kväll efter en massa vin. Tänk om man ångrar sig om man inte skaffar barn? Vid 35 fick jag min son, livet vändes upp o ner, men jag är så innerligt glad att jag har honom. Jag var väl inte mogen förrän då..Men jag fnissar glatt åt hennes barnhat...jag sätter ganska många blöjor på att om tio år har hon minst en knodd.

2008-04-22 @ 09:26:40
Postat av: Anonym

barn är ingen garanti för vare sig lyckligt eller olyckligt liv nu senare eller i ålderdomen.

2008-04-25 @ 16:19:01
URL: http://blommaland.blogspot.com
Postat av: ANIA

du skriver att barn är det värsta som kan hända, att dem skriker och är allmännt tråkiga. Ja har du fråga din mamma hur du var när du var liten. Knske du har sån inställning pga att du var själv en tråkig barn som det ända gjorde va gråta och skrika hahaha...hur gamal e du va??? och en annan sak..du skriver såna artiklar bara för att få människor att läsa dina bloggar där du kännar penga på det..va du kan inte gå normalt ut och söka jobb och tjänna räta pengar där du svettas om röven hahah ....

2008-04-26 @ 12:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0