ACNE SNART ÄVEN FÖR DE SMÅ......

Svårt att hitta trendiga kläder till dina barn? Inte nu längre! Snart lanserar Acne sina favoritplagg i miniformat.


image139



Vem har sagt att trender måste vara stora? Höstens kanske hetaste plagg är allt annat - Acnes nya kollektion Miniature riktar sig nämligen till de allra minsta.

Det här är visserligen det svenska designmärkets första barnkollektion men om du tycker dig känna igen några av plaggen har du absolut rätt - de är nämligen små kopior från Acnes höst- och vinterkollektion för 2008.
- Jag undersökte utbudet och började snart ifrågasätta varför barn inte kan följa samma trender som vuxna, säger Jonny Johansson, designchef för Acne. Jag ville att mina egna barn skulle kunna klä sig lika elegant och kunna använda sig av samma kriterier som jag när de letar efter kläder.

Plaggen i Acne Miniature, som riktar sig till barn i åldrarna 2-10 år, består totalt av tio plagg för flickor och tio plagg för pojkar. Här finns bland annat läderjackor, finstickade tröjor, t-shirts, chinos och jeans.

- Självklart förespråkar jag inte en tillbakagång till 1950-talet, när alla barn var klädda som små kopior av sina föräldrar, säger Jonny Johansson. Jag gillar helt enkelt idén att du kan köpa samma cardigan till dig själv som till ditt barn.

Premiär för Acne Miniature blir det i höst.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: hannahjalmarsson

vad gulligt :)

2008-03-27 @ 08:47:12
URL: http://hannahjalmarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

va gulligt!

2008-03-27 @ 08:49:12
URL: http://egomani.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Åh vad sött!

2008-03-27 @ 20:18:50
URL: http://rebeccasunderbaravarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0