TRÄNING & KOST inför BEACH 2008......

Godmorgon!

Nu är det knappt 2 1/2 månad fram till badsäsongen....som vanligt är man ute i sista sekund och hoppas man hinner fixa drömkroppen innan bikinin ska på.
Varför åt jag alla dessa påskägg.....ångest!

Jag har varit jätteduktig med träningen, tränar 4 pass i veckan, styrketräning samt kondition. Men, fuskar man med maten så dröjer resultaten.
För det mesta äter jag nyttigt men på sistone har jag fuskat lite för ofta. Jag har fikat lite FÖR ofta, kolapajen på Café DubbelW, Odengatan 44 är helt enkelt för svår för att motstå.

Men nu är det dax för skärpning!!!
Från och med idag så har jag lovat mig själv att jag ska sluta småäta mellan målen samt sluta fika mer än 1 gång i veckan.

Vaknade tidigt imorse och åt min vanliga frukost: Havregrynsgröt med osockrad kanel, äpplemos, minimjölk.
Skyndade iväg till SATS och körde mitt vanliga träningspass.
Åt en banan på vägen hem.
Till lunch ska jag äta sallad med bulgur och grillad kyckling. Det viktigaste är att inte äta för stora portioner! Vissa tror att man kan äta hur mycket som helst av nyttig mat, FEL! Tänk alltid att LAGOM är bäst.
Vill du gå ner i vikt så måste du helt enkelt minska kaloriintaget. Du måste göra av med mer energi än du får i dig. En kvinna ska äta ca 1800 kalorier om dagen i vanliga fall, vill du gå ner så bör du lägga dig under 1500 kalorier.
Under dagen tänkte jag lägga ut en DIET på min blogg, den berömda 13-dagars DIETEN! Men, den funkar bara om du är överviktig. Jag gjorde den efter båda mina graviditeter och den funkade jättebra! Man går ner mellan 4-12 kg beroende på hur mycket övervikt man har.

Vi hörs senare!



Kommentarer
Postat av: Lena

Om du går in på www.kosttip.se får du bra tips om kost och träning.

2008-03-24 @ 20:40:26
URL: http://www.kosttips.se
Postat av: Lena

Oj, det gick lite för fort. Rätt länk ska vara www.kosttips.se

2008-03-24 @ 20:42:52
URL: http://www.kosttips.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0