Vårtrött....måste ändå träna!

Vaknade tidigt imorse, jag känner mig så trött och hängig. Åt min vanliga frukost: 1 portion havregrynsgröt, 1 liten klick äppelmos plus massor med kanel( bra för förbränningen) och toppade med minimjölk.

Drack en kopp kaffe och skyndade till gymmet. Tränar på SATS Tule (Tulegatan). Jätteskönt att träna där, lite folk och aldrig kö till maskinerna.
Jag kör ett ganska avancerat tränningsschema:

Måndagar:
Styrketräning rumpa, baksida lår, framsida lår, insida lår, utsida lår och mage.
Konditionsträning i 45 min. 5 kilometer på löpbandet, går i rask takt.

Tisdagar:
Styrketräning axlar, rygg, triceps, biceps samt bröst.
Konditionsträning i 45 min. 5 kilometer på löpbandet, går i rask takt.

Onsdagar:
Vila

Torsdagar:
Styrketräning rumpa, baksida lår, framsida lår, insida lår, utsida lår och mage. 3 x 15 upprepningar.
Konditionsträning i 45 min  5 kilometer på löpbandet, går i rask takt.

Fredagar:
Styrketräning axlar, rygg, triceps, biceps samt bröst.
Konditionsträning i 45 min. 5 kilometer på löpbandet, går i rask takt.

3 x 15 upprepningar.

Måste säga att man får grymt snygg figur av denna träning.
Men man måste komma ihåg att äta rätt också!

Detta brukar jag äta:

Frukost:
Alltid 1 portion havregrynsgröt, 1 liten klick äppelmos plus massor med kanel( bra för förbränningen) och toppar med minimjölk.

Lunch:
Sallad med ruccola, tomat, gurka, grönsallad. Till detta brukar jag äta kyckling, tonfisk eller kalkon. Vidare brukar jag hälla i bulgur (ca 1 dl färdig bulgur) samt en halv avocado.

Mellanmål:
1 näve cashewnötter eller 1 frukt.

Middag:
Allt möjligt, tänker inte så mycket på vad jag äter då. Äter i och för sig aldrig feta såser, gillar inte det. Aldrig vitt bröd, inte friterad mat. Mycket sallad.

Mellanmål:
1 äpple eller annan frukt.

Hemligheten till en sund vikt är följande:

Ät regelbundet, var 3:e timme helst.
Ät inte för stora portioner.
Unna dig en bit choklad då och då, 1 bit inte hela kakan!
Byt ut läsken mot vatten! Drick mjölk eller vatten till maten.
Ät inte middag senare än 19.30.
Drick vatten helst 5 glas om dagen, det hjälper dig att bli av med slaggprodukter.
Träna!


Man mår sååå bra efter ett träningspass!!! Känner mig så pigg nu.

Hörs snart!




Kommentarer
Postat av: Cajsa

Tack, det här behövde jag få höra =)

2008-03-17 @ 22:07:02
URL: http://cajsakenving.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0